ΑΡΧΙΚΗ

Χρυσή Αυγή - Η Φωνή της Μακεδονίας

Ενημέρωση : : Τετάρτη, 1 Μαρτίου 2017 - 12:00

Νέο (αποτυχημένο) σύστημα στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης

Άλλη μια εκ προοιμίου καταδικασμένη σε αποτυχία έμπνευση της διοίκησης Μπουτάρη πρόκειται να υλοποιηθεί σε τρεις μήνες. Σύντομα θα υπογραφεί σύμβαση με εταιρεία η οποία έχει αναλάβει την ανάπτυξη νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Αυτό αρχικώς θα καλύψει το εμπορικό κέντρο, ένα τμήμα της Άνω Πόλης κι ένα τμήμα της πέμπτης δημοτικής κοινότητας, μέχρι να καταστεί δυνατός ο επαρκής έλεγχος από την δημοτική αστυνομία, οπότε και θα αναπτυχθεί σε πλήρη έκταση.

Αυτό το νέο σύστημα εδράζεται στην αντίληψη ότι οι μόνιμοι κάτοικοι κάθε περιοχής θα μπορούν να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους δωρεάν σε μη εμπορικούς δρόμους, ενώ οι επισκέπτες της θα πρέπει να πληρώνουν, για να σταθμεύσουν σε δρόμους που παρουσιάζουν αυξημένη εμπορική κίνηση. 

Οι υπηρεσίες θα παρέχονται είτε μέσω τηλεφωνικού κέντρου, είτε μέσω ιστοσελίδας, είτε μέσω εφαρμογής στο κινητό και η χρέωση θα γίνεται ανά λεπτό στάθμευσης. Με την ανάπτυξη του ο Μπουτάρης προσβλέπει σε βελτίωση (!!!) των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη κατά 20% αλλά και σε σημαντικά οικονομικά οφέλη, που προσδοκά να υπερβαίνουν ακόμη και το 1 εκατομμύριο ευρώ ετησίως.

Ένα σημείο στο οποίο πάσχει το σχέδιο αυτό, αφορά στην χρήση ως κριτηρίου της εμπορικότητας των δρόμων του κέντρου. Το κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι σε συντριπτικό βαθμό κατοικημένο. Δεν ισχύει ό,τι σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπου τα κέντρα είναι αμιγώς εμπορικού χαρακτήρα και σχεδόν ακατοίκητα. Η εμπορική καρδιά της Θεσσαλονίκης χτυπάει στο κέντρο της, στον Λευκό Πύργο, στην Μητροπόλεως, στην Τσιμισκή, εκεί όμως όπου πάνω από τα καταστήματα των εμπορικών δρόμων, οι πολυκατοικίες είναι πλήρεις κατοίκων. Συνεπώς, σφάλλει ο Μπουτάρης όταν θέτει ως αποκλειστικό κριτήριο την εμπορικότητα ενός δρόμου, παραβλέποντας και αδιαφορώντας για τον απόλυτο σχεδόν βαθμό κατοίκησης αυτού.

Μια εξέταση του καταλόγου των δρόμων οι οποίοι χαρακτηρίζονται εμπορικοί και αποδίδονται στους επισκέπτες αποκαλύπτει το επερχόμενο βάσανο το οποίο θα υποστούν οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου της πόλης αλλά και των υπολοίπων περιοχών. Ο Μπουτάρης τους επιτρέπει την δωρεάν στάθμευση στους εμπορικούς δρόμους κάτω από τα σπίτια τους, από τις 21.00 μέχρι τις 08.00. Τις υπόλοιπες ώρες και μέχρι να πάει 21.00, κυριολεκτικά τους απαγορεύει να σταθμεύουν πέριξ των οικιών τους.

Μη υλοποιήσιμη αναμένεται και η προσδοκία βελτίωσης των κυκλοφοριακών συνθηκών κατά 20%. Πως είναι δυνατό να επιτευχθεί αυτή όταν οι επισκέπτες θα γνωρίζουν πως έχουν την δυνατότητα να σταθμεύσουν στο κέντρο για 4 ώρες; Δηλαδή, δεν θα προσέρχονται μαζικά (ελλείψει εναλλακτικών μορφών μετακίνησης) και δεν θα δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο με διπλο-τριπλοσταθμευμένα οχήματα;

Η νεοφιλελεύθερη προσέγγιση της εξουσίας από τον επιχειρηματία Μπουτάρη, την οποία δυστυχώς δις του εμπιστεύθηκαν οι Θεσσαλονικείς, υπαγορεύει πρωτίστως την επιδίωξη του οικονομικού οφέλους ακόμη και σε βάρος της ποιότητας ζωής των δημοτών. Διότι για ποια ποιότητα μιλάμε όταν αποστερείται το δικαίωμα της μετακίνησης από τους κατοίκους του κέντρου; Όταν υποχρεώνονται, εφόσον δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να μισθώνουν θέσεις σε σταθμούς αυτοκίνητων, να σταθμεύουν χιλιόμετρα μακριά από  τις οικίες τους;

Δεν θα μπορούσε όμως κάποιος να προσδοκά κάτι διαφορετικό από έναν άνθρωπο ο οποίος δεν έχει ασχοληθεί ποτέ με το άθλημα της εξεύρεσης θέσης στάθμευσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, διότι ως πλουτοκράτης εξυπηρετείται σε σταθμό αυτοκινήτων, ενώ τώρα, ως δήμαρχος, τον πηγαινοφέρνει με το FIAT Panda ο σοφέρ.

Συνοψίζοντας, επιδίωξη του αποτελούν αποκλειστικώς τα οικονομικά οφέλη και όχι βεβαίως οποιαδήποτε ορθή επίλυση του χρόνιου κυκλοφοριακού προβλήματος, προς όφελος της ψυχικής υγείας και της ποιότητας ζωής των δημοτών κατοίκων του κέντρου. Το απέδειξε εξάλλου και με τις συντελεσθείσες διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, τις οποίες τις υλοποίησε με το πρόσχημα της δημιουργίας πεζοδρομιακού χώρου για τους πεζούς, ενώ στην πράξη αυτά έχουν πλήρως καταληφθεί, με την καταβολή του αντίστοιχου δημοτικού τέλους φυσικά, από τα αναρίθμητα καφέ μπαρ.